Στην
Αμερική σκαρφάλωνε επί χρόνια σε μεγάλα ύψη, επιθεωρώντας και συντηρώντας ως
εναερίτης μεγάλα έργα γεφυροποιίας. Τα τελευταία 15 χρόνια, ο Iωάννης
Καρδούλιας, παιδί Ελλήνων μεταναστών στις ΗΠΑ, αποφάσισε να συνεχίσει να κοιτά
ψηλά, αλλά αυτήν τη φορά προς μια πιο γλυκιά θέα, το μέλι. Σε καιρούς χαλεπούς
για τη μητέρα-πατρίδα, αποφασίζει να επενδύσει τον μισθό που βγάζει στην
Αμερική στις δύο μεγάλες του αγάπες: την Κάλυμνο και τη μελισσοκομία.
Στοίχημα του να ανεβάσει τον ανεκτίμητο διατροφικό θησαυρό της γενέθλιας γης, το μέλι
της Καλύμνου, στο βάθρο που του αξίζει, δίνοντάς του brand name και αυξάνοντας
την προστιθέμενη αξία του. Ξεκινώντας προ 15ετίας την ενασχόλησή του με τη
μελισσοκομία, με «μαγιά» μόλις δέκα κυψέλες, την τελευταία διετία ο δημιουργός
της εταιρείας Melicatessen έκανε ακόμα ένα άλμα. Στην κορύφωση της οικονομικής
κρίσης στην Ελλάδα, όχι μόνο δημιούργησε με ίδιους πόρους μια σύγχρονη μονάδα
μελισσοκομικής εκμετάλλευσης –τη μοναδική στην Κάλυμνο–, αλλά κατάφερε να
διπλασιάσει τον «στόλο» του, που πλέον αριθμεί 500 κυψέλες (από 250 πριν από
μία διετία), έχοντας τη δυνατότητα παραγωγής 10 τόνων προϊόντος.
Επιλέγοντας
τον δύσκολο δρόμο, αυτόν του εκσυγχρονισμού του τρόπου παραγωγής, τυποποίησης
και διάθεσης, ο 37χρονος Iωάννης Καρδούλιας, εδώ και δύο χρόνια, έχει ρίξει
στέρεες βάσεις στην Κάλυμνο, όπου πλέον ζει με τη γυναίκα του και τα τρία του
παιδιά, γράφοντας μια μοναχική μεν, αλλά σίγουρα πολύ γλυκιά ιστορία.
Ο πήχης,
όπως λέει ο ίδιος στην «ΥΧ», μπαίνει ακόμη πιο ψηλά, αφού πλέον στόχος είναι ο
εκ νέου διπλασιασμός των κυψελών, ώστε να φτάσουν τις 1.000 μέσα στην επόμενη
διετία. Ακόμη πιο ψηλά μπαίνει ο πήχης της ποιότητας, με το μέλι της εταιρείας
Melicatessen, που έχει δημιουργήσει ο κ. Καρδούλιας, να έχει ήδη κερδίσει ένα
διεθνές διαβατήριο, αποσπώντας τρία χρυσά αστέρια από το διεθνώς αναγνωρισμένο
Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας.
Ο
Ελληνοαµερικανός που κέρδισε το στοίχηµα
της ποιότητας για το µέλι της Καλύµνου.Με το βλέμμα του κ. Καρδούλια να
στρέφεται πάντα ψηλά, το επιχειρηματικό του τέκνο, η Melicatessen, ετοιμάζεται
να ανοίξει αυτή την περίοδο τους εξαγωγικούς της ορίζοντες. Ήδη, κάποια από τα
προϊόντα της βρίσκονται πιλοτικά σε μια σειρά από αγορές της Ευρώπης, όπως της
Σουηδίας και της Γαλλίας.
Μάλιστα, ο
διαγωνισμός του ITQI έβαλε το θυμαρίσιο μέλι της Καλύμνου στο επίκεντρο του
ενδιαφέροντος κορυφαίων Ευρωπαίων σεφ, που ζήτησαν να προμηθεύονται τα προϊόντα
της εταιρείας.
Όπως μας
εξηγεί ο ιδρυτής της Melicatessen, το μεγάλο στοίχημα είναι η αγορά της
Αυστραλίας, την οποία η εταιρεία προσπαθεί να ξεκλειδώσει, έχοντας ως αρωγό
Έλληνα ομογενή, που συνδράμει τον Καλύμνιο παραγωγό στην προσπάθεια να ανοίξει
την πολλά υποσχόμενη αγορά από το νέο έτος.
Η
προσπάθεια του κ. Καρδούλια δείχνει να αποδίδει καρπούς, δημιουργώντας μάλιστα
τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση ενός πυρήνα ανθρώπων στην Κάλυμνο, που
αγαπούν τη μελισσοκομία και θέλουν να συνεργαστούν, ώστε το μέλι της Καλύμνου
να βγει από τα στενά σύνορα του νησιού, αλλά και από τα εθνικά όρια.
Με τα
μελίσσια ανά χείρας
Πετύχαμε
τον κ. Καρδούλια στη Ρόδο, λίγο πριν φύγει για την Κω. Για τον ιδιοκτήτη της
Melicatessen, άλλωστε, ο μόνος λόγος για να απομακρυνθεί από το
συσκευαστήριο-τυποποιητήριο στην περιοχή της Αγίας Αικατερίνης στην Κεφάλα και
να στερηθεί τη θέα της θάλασσας και των πνιγμένων στο θυμάρι βουνών είναι τα
μελίσσια του. Όπως μας εξηγεί, στη Ρόδο και στην Κω φτιάχνει τον «στρατό» του
και στη συνέχεια μετακομίζει στην Κάλυμνο για να «τρυγήσει» τον θυμαρίσιο
θησαυρό του νησιού. Μάλλον πρόκειται για τα πιο ευτυχισμένα μελίσσια στον
κόσμο, καθώς, όπως αναφέρει ο κ. Καρδούλιας, κάποια από αυτά τα μεταφέρει ακόμη
και με σκάφος σε απόμερες και χωρίς πρόσβαση παραλίες της Καλύμνου, για να
παράξουν ό,τι καλύτερο έχουν να προσφέρουν.
- Νατάσα Φραγκούλη
Δημοσίευση σχολίου