Translate - ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ

SLIDESHOW / ZAKYNTHOS

Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ “ΑΣΣΟΥΣ” ΣΤΑ...ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!!!!


Εδώ και κάποιους μήνες, βάσει των ευρημάτων επιστημονικής έρευνας, γνωρίζαμε πως οι μέλισσες είναι σε θέση να μάθουν στοιχειώδη Μαθηματικά – ας πούμε, να κάνουν πράξεις με αριθμούς πάνω απ΄το 4… 

Τώρα, μια άλλη έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Experimental Biology και την οποία επικαλείται το CNN, δείχνει ότι οι μικροσκοπικές μέλισσες μπορούν να ασχοληθούν με πιο “προχωρημένα” μαθηματικά προβλήματα και, μάλιστα, να είναι πολύ πιο αποδοτικές, εφόσον γνωρίζουν ότι θα τιμωρηθούν σε περίπτωση που δώσουν λάθος απάντηση!

H προηγούμενη έρευνα

Τον περασμένο Μάιο επιστήμονες από το RMIT University in Melbourne της Αυστραλίας, δημοσίευσαν στην επιθεώρηση   Science Advances, έρευνα η οποία δείχνει ότι οι μέλισσες μπορούν να εκπαιδευτούν να προσθέτουν και να αφαιρούν.
Η ανακάλυψη αυτή, τόνιζαν οι επιστήμονες, μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ του μεγέθους του εγκεφάλου και της εγκεφαλικής δεινότητας.

        Άνθρωποι και μέλισσες χωρίζονται μεταξύ τους από 400 και πλέον εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης, με αποτέλεσμα τα ευρήματα να υποθέτουν ότι μια προχωρημένη κατανόηση των αριθμών “μπορεί να είναι πιο προσβάσιμη σε μη ανθρώπινα όντα απ’ ότι πιστεύονταν μέχρι σήμερα”.
Η αποκάλυψη ότι ένας μικροσκοπικός εγκέφαλος σαν αυτόν της μέλισσας μπορεί να αντιληφθεί βασικές μαθηματικές λειτουργίες αποτελεί σπουδαία συμβολή στην μελλοντική ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Πιο προχωρημένα Μαθηματικά…

Η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Σκάρλετ Χάουαρντ, εκπαίδευσε 22 μέλισσες τις οποίες επέλεξε τυχαία από 25 κυψέλες στην Τουλούζ της Γαλλίας. Χωρίστηκαν σε δυο ομάδες και τους “ζητήθηκε” να μπαίνουν σ’ ένα λαβύρινθο σχήματος Υ επιλέγοντας  δυο εναλλακτικές, μια σωστή και μια λάθος.
Η σωστή απάντηση είχε πάντα τέσσερα σχήματα και η λανθασμένη μπορούσε να έχει από ένα έως δέκα σχήματα.

Και οι δυο ομάδες εκπαιδεύθηκαν να επιλέγουν την εικόνα με τα τέσσερα σχήματα, αλλά ενώ η μια ομάδα έπαιρνε ως ανταμοιβή ποσότητα σακχαρόζης για τη σωστή απάντηση και δεν τιμωρούνταν για τη λανθασμένη, η άλλη ομάδα έπαιρνε μια πικρή δόση κινίνης για την λάθος απάντηση. Έτσι, τιμωρούνταν η μέλισσα και ανέβαινε ο πήχης των απαιτήσεων…

        Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι μέλισσες που ήξεραν για την κινίνη, επέλεγαν σωστά την εικόνα με τα τέσσερα σχήματα – εάν ήταν σε αντιδιαστολή με εικόνα πέντε σχημάτων – σε ποσοστό 59% , παρά το δύσκολο της επιλογής…
Οι μέλισσες λοιπόν δίνουν μεγαλύτερη προσοχή όταν ξέρουν πως πιθανόν να τιμωρηθούν.

        Όπως κι οι άνθρωποι, οι μέλισσες είναι πιθανότερο να κάνουν σωστές επιλογές όταν το κίνητρο είναι σημαντικό.

Η Χάουαρντ έγραψε στη μελέτη ότι οι μέλισσες που τιμωρούνταν επειδή έκαναν λανθασμένες επιλογές, τελικώς και συνολικά έκαναν περισσότερες σωστές επιλογές.
Η άλλη ομάδα, έδειχνε να μην δίνει ιδιαίτερη προσοχή στις απαντήσεις γιατί η επιβράβευση δεν ήταν… σπουδαία, ενώ ποινή δεν υπήρχε…
Σύμφωνα με την Χάουαρντ η ικανότητα που έχουν οι μέλισσες να διακρίνουν τους αριθμούς είναι ίδια με την ικανότητα των γκρίζων αφρικανικών παπαγάλων και των δελφινιών, ανάμεσα σε άλλα ζώα.
Αυτό σημαίνει ότι τα έντομα είναι σε θέση να φέρνουν σε πέρας περίπλοκα καθήκοντα.

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © XΡΥΣΟ ΜΕΛΙ ΖΑΚΥΝΘΟΥ. Designed by John Tsipas