ΧΙΟΝΙΑ

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Παρασκευή, 17 Απριλίου 2015

Εάν δεν ξέρεις, "Ρώτα": Το μέλι της Σερίφου που κάνει "Beez"


Τα έβαλαν με την παράδοση (40 ετών) και βγήκαν κερδισμένοι. Πώς το μέλι "Ρώτα" βάλθηκε να τρελάνει την αγορά. Ο Γιώργος και η Λιλή που "στάζουν μέλι" μιλούν σε απευθείας σύνδεση από τη Σέριφο.

Σαν αλλοτινοί Ίωνες. Ο Γιώργος Ρώτας και η Λιλή Καρύδη (από τη Ζάκυνθο) βρήκαν στη Σέριφο το καταφύγιό τους και τον κατάλληλο τόπο για να στοιβάξουν τις επαγγελματικές φιλοδοξίες τους. Στα χνάρια της οικογενειακής παράδοσης (της οικογένειας του Γιώργου) που επένδυσε στο πλούσιο υπέδαφος και στη φήμη του νησιού που «στάζει μέλι», αποφάσισαν να χαράξουν τη δική τους πορεία και να βάλουν την υπογραφή τους στη νεοσύστατη επιχείρηση παραγωγής βιολογικού μελιού που ακούει στο όνομα «The Family Beez». Ποια όμως η πορεία του μελιού που σε αντίθεση με τους «άφωνους σερίφιους βατράχους» βάλθηκε να κάνει «θόρυβο» στην εγχώρια και διεθνή αγορά;
Ο Γιώργος και η Λιλή απαντούν:
«Η μελισσοκομική οικογένεια Ρώτα εδώ και 40 χρόνια παράγει μέλι εξαιρετικής ποιότητας στη Σέριφο. Συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση, στα τέλη του 2013 αποφασίσαμε ότι χρειαζόμαστε μια πολύ καλή συσκευασία και ένα branding για να βάλουμε την προσωπική μας σφραγίδα ως νέα γενιά μελισσοκόμων. Έτσι γεννήθηκε το "THE FAMiLY BEEZ"».
Αλλά η μελισσοκομία δεν είναι η μόνη ενασχόλησή τους. Ο Γιώργος εργάζεται ως τεχνικός Η/Υ σε μία εταιρία και η σύζυγός του είναι παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας.
Πώς αποφάσισε όμως ένα νέο ζευγάρι να εντάξει κηφήνες και μελίσσια στο ημερήσιο πρόγραμμά του και να μην ρίξει «μαύρη πέτρα» σε μία παράδοση ετών; Ο Γιώργος Ρώτας εξηγεί: «Μεγαλώνοντας σε μία μελισσοκομική οικογένεια δεν θα μπορούσα σε καμία περίπτωση να μην ασχοληθώ με αυτό. Η σχέση μου με τις μέλισσες είναι μοναδική:  Τις αγαπώ και τις φροντίζω, όπως και τα παιδιά μου. Το νησί μου, η Σέριφος είναι τόπος ευλογημένος, όπως όλες οι Κυκλάδες άλλωστε, και  φημίζονται για το θυμαρίσιο μέλι τους. Τα μελίσσια μας καλλιεργούνται σε μία περιοχή προστατευόμενη και χαρακτηρισμένη ως NATURA 2000. Δεν γινόταν να παραβλέψω αυτά τα πλεονεκτήματα». Τι κι αν οι δυσκολίες είναι αρκετές και η δουλειά απαιτεί σχεδόν «γαϊδουρινή» υπομονή; «Με συνεχή προσπάθεια και επιμονή, τα προβλήματα – όπως σε όλες τις νεοφυείς επιχειρήσεις - ξεπερνιούνται».


To Beez-ness που άνοιξε φτερά
Μέχρι στιγμής, η «άκρως οικογενειακή» εταιρία παράγει το βιολογικό μέλι Άγριων Λουλουδιών (Μαγιάτικο), το βιολογικό μέλι Θυμαριού και ακόμη ένα «κράμα» μελιού από θυμάρι και βότανα, τα οποία πελάτες από όλον τον κόσμο μπορούν να βρουν σε ξύλινες – χειροποίητες συσκευασίες δώρου. «Η συσκευασία μας είναι μία μικρογραφία κυψέλης».
Όσο για την παραγωγή, αυτή φαίνεται πως μέχρι στιγμής είναι περιορισμένη, όπως σε κάθε προϊόν εξαιρετικής ή ανώτερης ποιότητας. «Το μέλι μας εξαντλείται – και πρέπει να εξαντλείται - σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Και μπορεί η διάθεση των προϊόντων να περιορίζεται στα αυστηρά γεωγραφικά πλαίσια της Ελλάδας, αλλά στα άμεσα σχέδια της «εταιρίας που στάζει (κυριολεκτικά) μέλι» είναι να σπάσουν το συνοριακό φράγμα και να επεκταθούν στο εξωτερικό. «Κύριος στόχος μας είναι να γνωρίσει ο κόσμος το εξαιρετικό μέλι από την Σέριφο, ένα μικρό νησί των Κυκλάδων που διατηρεί την αυθεντικότητα του και τις παραδόσεις του. Και σαφώς, θέλουμε να προωθήσουμε τα προϊόντα μας και στις διεθνείς αγορές, καθώς το ελληνικό μέλι είναι μοναδικό και έχει υψηλή διατροφική αξία».

Είναι όμως μόνο αυτό που κάνει το Family Beez ξεχωριστό; Η απάντηση, που έρχεται δια στόματος και των δύο, είναι αποστομωτικά αρνητική. Ο Γιώργος και η Λιλή σχολιάζουν: «Το μέλι μας είναι βιολογικό , η γεύση του μοναδική και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του οφείλονται στη βιοποικιλότητα της περιοχής, στην οποία παράγεται. Η συσκευασία ξεχωρίζει και η μικρογραφία κυψέλης το κάνουν μάλιστα σε ιδανική λύση για δώρο».
Πού μπορούμε λοιπόν, να βρούμε τα προϊόντα του The Family Beez (για όσους μένουν εκτός Σερίφου);
Στο σάιτ:
-   www.elenianna.com
Και στα καταστήματα:
 -  "Olivier & Co Greece", GOLDEN HALL
 -  "Το παντοπωλείο της Θεσσαλονίκης", Θεσσαλονίκη
 -  "Vinius", Χίος
 -  "Ελπινίκη", Κεφαλονιά
 -  "Ελλήνων Γεύσεις", Ζάκυνθος
-  "Melissa Stores", Πάρος
-   "Βιο-Μελισσάνθη", Γέρακας
Όσο για την πρωτότυπη συσκευασία, ο Γιώργος και η Λιλή δεν ξεχνούν να αναφέρουν ότι: «Τo  design και το  branding επιμελήθηκε η Mousegraphics, μία πολυβραβευμένη εταιρεία στο χώρο της. Το brandname  “THE FAMiLY BEEZ – ROTASSON & DAUGHTER” προκύπτει από το λογοπαίγνιο “The family business – bee – bizzzzz”. Η συσκευασία δώρου είναι μία χειροποίητη ξύλινη μικρογραφία κυψέλης, η οποία έχει σκοπό να αναδείξει με μοναδικό τρόπο την προέλευση του μελιού και την αυθεντικότητα του προϊόντος, ενώ οι αριθμοί της κάθε κυψέλης (14, 29, 62, 37) δόθηκαν προς τιμήν των πιο παραγωγικών μελισσιών της χρονιάς».
Εμείς δεν έχουμε παρά να τους ευχηθούμε η επόμενη χρονιά να είναι το ίδιο «μελιστάλαχτη» με τη φετινή και η παραγωγή τους να ταξιδέψει μέχρι και την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Άλλωστε, όπως οι νέοι μελισσοκόμοι σημειώνουν, στα σχέδιά τους δεν είναι να εγκαταλείψουν το νησί. Το αντίθετο θα λέγαμε: «Η ζωή στη Σέριφο είναι ήρεμη και ταυτόχρονα, συναρπαστική. Η απλότητα των ανθρώπων, η επαφή με τη φύση και η ενασχόληση με τις μέλισσες είναι μοναδικός συνδυασμός. Η γεωργία, η κτηνοτροφία και η αλιεία πάντα είχαν πρωταρχική θέση στη ζωή των ντόπιων. Και μπορεί η οικονομική κρίση να δυσκολεύει τη ζωή μας, αλλά βρίσκαμε ανέκαθεν τη δύναμη και το θάρρος να κάνουμε ένα βήμα μπροστά».
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου